Již proběhlo

Moc a vliv v organizacích

„Moc je snad poslední… neslušné slovo. Lidem se v organizacích snadněji se mluví o penězích –
a možná i o sexu – než o moci.“

Rosabeth Moss Kanter, Harvard Business School

Mnoho lidí má za to, že moc, vliv, či politika jsou něčím špinavým, od čeho se slušný člověk musí držet stranou. Předpokládají, že když lidé budou svědomitě dělat to, co mají a dodržovat postupy, nakonec zaslouženě zvítězí nejlepší nápady a řešení a všichni budou ukázněně spolupracovat na realizaci těch nejskvělejších rozhodnutí. Všichni ale víme, že tomu tak vždy nebývá. Rozhoduje se pod tlakem,
v nejistotě, v podmínkách nedostatku času, informací, omezených zdrojů a protichůdných zájmů. Tehdy svá řešení prosadí zpravidla ti s nejsilnějším vlivem a největší mocí.

Čím vyšší pozici někdo v organizaci zastává, tím většími bývá vybaven pravomocemi. Pozice ale není totožná s mocí ani vlivem. Určitě jste ale setkali s manažery, kteří měli jen malou moc a zanedbatelný vliv. Asi byste pro ně nechtěli pracovat, protože asi nebudou schopni zajistit podmínky pro vaši práci a možná ani zaslouženou odměnu. Málokdo má jen ze své pozice dost pravomocí a prostředků, které by umožnily vyrovnat se se všemi situacemi, které mohou v praxi nastat. Vždy je něco co nelze z dané pozice nařídit nebo vynutit, vždy existuje nesoulad mezi oficiálními pravomocemi a potřebami, které na nás naše práce klade, deficit moci. V situaci deficitu bývají úspěšnější lidé, kteří mají ještě jiné prostředky, jak působit na ostatní lidi než ty, které vyplývají z postavení, ti, kdo byli schopni si vybudovat vlastní mocenskou
a vlivovou základnu.

Vlastností dobrých manažerů je, že si umějí vytvořit si moc a vliv jako nástroje proto, aby oni, jejich podřízení, spo­lupracovníci, útvary i celá organizace byli schopni dosahovat stanovených cílů.

Obsah workshopu Moc a vliv v organizacích:

  • Co je moc a co je vliv?
  • Odkud pocházejí, jaké jsou jejich zdroje?
  • Proč jsou mocenská střetnutí v organizacích nevyhnu-telná?
  • Jaké jsou mocenské prostředky a nástroje vlivu?
  • Vliv bez pravomocí, "moc bezmocných", jak ovlivňovat dění "nade mnou".
  • Poznáváme své nadřízené
  • Jak působit na lidi na stejné úrovni?
  • Techniky a nástroje korektních způsobů získávání ostatních pro vaše záměry a plány
  • "Přírodní zákony" ovlivňování druhých, zaručené po-stupy, jejichž pomocí zvyšujeme pravděpodobnost sou-hlasu nebo podpory našich stanovisek
  • Etické užití moci a vlivu, mocenská pokušení a pasti

 

Proč si vybrat workshop Moc a vliv v organizacích:

Moc a vliv jsou jako elektřina – nemůžeme ji vidět, ale cítíme její následky. A stejně jako ona se řídí přírodními zákony. V kurzu si ukážeme, že moc neznamená jenom machiavelistické praktiky, podlé úskoky a zákulisní intriky k přechytračení druhých a prosazení sobeckých zájmů. Je to nástroj k prosazení nejrůznějších záměrů. Její pomocí lze pomoci věcem dobrým i špatným. Jsou lidé, kteří mají přirozený dar působit na jiné tak, aby udělali, to, co chtějí oni. Pro nás ostatní jsou k dispozici výsledky mnoha let výzkumů.

Po jeho absolvování budete odolnější proti různým mocenským technikám, taktikám a hrátkám, a také více schopni nepodléhat jednostranným vlivovým strategiím.

 

Pro koho je workshop Moc a vliv v organizacích určen:

Vyšším manažerům a řídícím pracovníkům, vedoucím různých projektových týmů či průřezových ad hoc skupin, produktovým nebo brand manažerům, všem, kdo musí přimět ke spolupráci i ty, kteří jim nepodléhají někdy dokonce i nadřízené, jakož i strany vně organizace.

 

Pokud chcete z workshopu vytěžit maximum, přijďte s konkrétním projektem, který byste chtěli ve své organizaci pomocí nástrojů, jež se zde naučí, skutečně prosadit.

 

SETKÁNÍM VÁS BUDE PROVÁZET: PhDr. Michal Čakrt

Michal ČakrtJe absolventem New York University, Karlovy univerzity, Harvard Business School, kde získal certifikáty z oblasti managementu a organizačního chování a University of Pittsburgh, kde se věnoval studiu ekonomie a sociologie, dalšího vzdělávání
a managementu.

Manažerskou praxi získal jako manager v Deloitte & Touche, senior consultant
v CAPA, consulting agency. Od roku 1999 pracuje jako samostatný konzultant
a lektor. Přednášel na řadě amerických (University of Calgary, University
of Pittsburgh, University of California, University of Texas) i evropských univerzit (Zagreb University).

Vytváří metodiky pro mapování manažerských rozvojových potřeb. Věnuje se oblastem motivace, vedení lidí (leadershipu), týmové spolupráci, skupinovému rozhodování a řešení úloh, organizačních struktur
a výstavby organizace, manažerské komunikace a prezentačních dovedností, zvládání konfliktů, vyjednávání a mediace, organizační změny.

Je autorem knih Typologie osobnosti pro manažery, Konflikty v řízení a řízení konfliktů, Typologie osobnosti: Přátelé, milenci, manželé, dospělé a děti.

MÍSTO KONÁNÍ: PRAHA

DATUM: 3.11.2015

ČAS: 9:00 - 17:00

CENA: 3.900, - KČ

Objednávejte: eshop.everesta.cz

Pro více informací kontaktujte: lucie.lencova@eyrie.cz

Mohlo by Vás také zajímat: Resilience a její vliv na výkon člověka aneb maximalizace výkonu optikou aktivujících a brzdících složek, Sebemotivace aneb poznej sám sebe.